Totes gebirge

10.-11.1.2009 Tlaková výš zúri už poriadne dlho atak sa na víkend rozhodujeme vyraziť do Rakúskych Álp. Po dlhom rozhodovaní si za cieľ určujeme Totes Gebirge, ktoré sú od Bratislavy vzdialené asi 3,5 hodiny jazdy autom.

Výnimočne nás ide relatívne veľa ( 7 kusov ). Vsobotu ráno rýchlo pumpujeme lacný rakúsky benzín na čerpačke vKitsee avyrážame najprv do Viedne, kde vyzdvihneme Martina. Do navigácie nahadzujeme jazero Grundsee, odkiaľ začína chodník na chatu Albert Appel Haus ( 1640mnm ), ktorú sme si zvolili za miesto nášho nocľahu.

Cestou sa nám darí, keď prechádzame dedinou, kde sa práve začína svetový pohár vskokoch na lyžiach. Kombinácia rakúskej posadnutosti lyžiarskymi športami amalej dedinky vAlpách vykúzlila na ceste krásnu zápchu, ktorou sme sa vliekli takmer jeden apol hodiny.

Po príchode na miesto sme zhrození stavom snehu vdoline. Je úplne sucho aja sa začínam báť, že budeme musieť lyže niesť až na chatu.

Na šťastie po pol hodinke lyže aj spásmi obúvame avmiernom tempe pokračujeme ďalej. Po hodinke sa dostávame kstrmému prahu, ktorý zdola odhadujem na 30-40 minút. No dosť veľké teplo asnehová kaša ztoho výstupu spravili 2,5 hodinovú odyseu. Najmä pre Vlada, ktorý mal lyže alyžiarky na chrbte abol bez snežníc. Keď sa dostávame nad prah už zapadá slnko ato máme pred sebou ešte dosť dlhý pochod náhornou planinou, tak charakteristickou pre Totes Gebirge.

My na lyžiach vyrážame dopredu aby sme našli chatu, chalanov na snežniciach ajedného aj bez nich nechávame spolu zo zapadajúcim slnkom za chrbtom.

Pochod planinou je nekonečný avôbec si niesme istý smerom nášho postupu, nakoľko zimné tyčovanie nie je asme prví čo prešlapávajú chodník vnovom roku. Našťastie sa nám darí apo siedmich hodináchokolo 18:15 sme už za úplnej tmy na chate Albert Appel Haus . Informačné zdroje našťastie fungovali - winterraum je otvorený amá aj piecku. Hneď rozkladáme oheň, zapálime sviečky aja idem pozrieť von či neuvidím svetlo čeloviek oneskorencov. Idem naprti pomôcť Vladovi, ktorý je po siedmych

hodinách borenia sa s25 kilovým batohom vsnehu so silami na konci.

Geniálny večer vo vykúrenom winteraume nám všetku námahu vynahradil amy vparádnej nálade sedíme pri vínku arume neskoro do noci.

Totes Gebrige sú veľmi špecifické. Široká náhorná planina je často úplne bez vetra avzime tam veľa ľudí nezablúdi. Málokde zažijete tak intímnu atichú atmosféru ako práve tu. Ticho, ktoré tu vnoci panuje Vám vlezie pod kožu aúplne si Vás podmaní. Nie nadarmo názov vpreklade znamená „Mŕtve Hory“.

Ráno sa pozbierame aštartujeme na vrchol Redenden Stein ( 1900 mnm ). Hore sme za hodinku apol akocháme sa geniálnymi výhľadmi na Dachstein, Hochkonig amnožstvo ďalších vrcholov, ktoré nepoznám. Dole sa spúšťame vnádhernom prašane okolo na zimu opustených salašov až dole na planinu, po ktorej sa vraciame až kstrmému prahu aodtiaĺ sa spúšťme tamkmer kautu. Cestou späť sme opäť neminuli záver svetového pohára vskokoch, no nevadí. Celý výlet stál za to.

Účastníci: Borievky, Martin, Imro, 2 x Vlado, TomášžiadneŠtart: Grundlsee (730 mnm ) – žiadne parkovisko, ale niečo sa dá nájsť

Cieľ: Albert Appel Haus ( 1640 mnm ) – oficiálne píšu čas výstup

4 hodiny no nám to vzime trvalo 7 hodín. Otvorený winterraum pre 8 ľudíspieckou,taniermi,hrncami ataktiež nejakými potravinami. Noc pre člena Alpenverein 7 EUR

Vrchol: Redenden Stein ( 1900 mnm ) – výstup cca 1-1,5 hodiny.