Skialpový výlet na Ploskú

V strede februára sme sa ocitli na chate v Liptovských Revúcach a keďže na časť hrebeňa Veľkej Fatry v okolí Borišova a Ploskej naše nohy a naše lyže ešte nevstúpili, pribaľujeme aj výstroj.

Večer prichádzame na chatu, zábava je v plnom prúde a ja si verím, že napriek tomu ráno vstanem.

Výber padol na okruh Liptovské Revúce - Chyžky - Ploská - Liptovské Revúce. Vstávame viac či menej v poriadku a vyrážame. Na moje prekvapenie sa ide dolinou po asfaltovej ceste dosť dlho ( asi hodinku ). Našťastie je pod snehom a šliapeme ju na pásoch.

HmlouHmlou - Hore sa driapame pekným mliekom, les ale vyzerá vďaka čerstvému snehu ako z rozprávky.

Po hodinke konečne prichádza prvé ozajstné stúpanie, z ktorého mám ozaj radosť. Ale len do doby pokiaľ nezistím, že pásy ma zrádzajú a pošmykujú na každom druhom kroku. Kurňa! Toto fakt nemám rád a slušne z toho podchvíľou vyšilujem. Polovička dostala na vianoce nové pásy a tak sa tvári veľmi kúl a v pohode.

Aby toho nebolo málo pri jednom strategickom pošmyknutí sa strategicky snažím zachytiť o zapichnutú palicu. Tá to ale vzdala a rozdelila sa vo dvoje. Čiže ako každý, aj tento rok lámem nejakú palicu. Mám na to šťastie.

Na hrebeniNa hrebeni - Na hlavnom hrebeni, tesne pred Chyžkami

Park - nepark, musel som si vystúhať novú palicu z dreva, nazvime ju bakuľou. Musím povedať, že tá bakuľa mi na snehu aj v ruke sedela lepšie ako originál palica. Mohol by byť z toho celkom slušný start-up biznis:)

Na vrcholNa vrchol - Turisti stúpajúci v rozpadávajúcej sa hmle

LajnaLajna - Hrebeň miestami parádne vysvietilo, každopádne hmla sa definitívne trhala

PloskáPloská - Skupinka na vrchole Ploskej.

Čím sme vyššie tým je hmla hustejšia. Šplháme na hrebeň, prechádzame Chyžky a neuveriteľnou planinou šliapeme na Ploskú. Na vrchole je celkom pekná kôpka ľudí, obliekame sa a pripravujeme na zjazdí,k keď tu z ničoho nič hmla mizne, klesá pod nás a my si vychutnávame inverziu, absolútne bezvetrie a 10 cm nového prašanu.

Horský mužíkHorský mužík - Otvárali sa krásne pohľady

Nízke TatryNízke Tatry - Ach jaj, škoda, že to nebol východ či západ slnka

Vo svojom živleVo svojom živle

Po hodinke na vrchole sa púšťame dole. Keď vchádzame do lesa a začíname " chodníkový" zjazd už to nie je taká pohoda. Samý ľad, pluhujeme ako o život, kolená mi idú vyskočiť z púzdier, stehná vreštia, že už dosť. Ej ale sme už asi starí:)

Pohoda na hrebeniPohoda na hrebeni - V ten deň by som tam najradšej ostal až do tmy

Trasa

Vyšná Revúca ( 670mnm ) - Chyžky ( 1340 mnm ) - Ploská ( 1532 ) - sedlo Ploská ( 1390mnm ) - Vyšná Revúca ( 670mnm )

Celkový čas cca 6 hodín aj spauzou na vrchole

Free your mind!Free your mind!