Mrazivá letná noc v Sedielku

13. - 14.6.2009 – rozhodli sme sa cestovať na víkend domov do Popradu. Ja to využívam, ako inak, na túru vTatrách. Plánujem aj nocľah mimo chaty. Pridáva sa ku mne nakoniec aj Imro atak nemusím nocovať úplne sám. Výber padol na sedlo Sedielko vo výške 2376 mnm učupené medzi Širokou vežou aMalým ľadovým štítom. Teda vpláne bol najprv Malý ľadový, ale na ten nám cestu skrížila príroda. No otom neskôr.

Počasie je vyslovene na prd, ale meteogram ma stále uisťuje, že poobede sa to vylepší. Veríme, no pre prípad núdze pribaľujeme tradične becherovku. V Smokovci naberáme šialené tempo, neúmerné našim kancelárskym pupkom, ale nejako to snáď vtom tempe vysoptíme.

Nad Hrebienkom mi volajú rodičia. Na parkovisko sa zTérynky vracajú ľudia. Nevyšli hore kvôli víchrici asnehu. „ To je blbósť, veď mi ideme vkrátkych rukávoch!“ ašliapeme ďalej vtempe arabských plnokrvníkov.

Na chate sme zHrebienku za necelé dve hoďky. Stálo ma to určite aspoň 2 litre potu. Ani sa nezastavujeme aideme ďalej chodníkom smerom na Priečne sedlo aSedielko. Len čo sa prehupneme do Kotliny pod Sedielkom pribúda snehu aja začínam veriť tej snehovej búrke čo spomínali ľudia na parkovisku. Po veľkej kondičnej kríze sme sa dotrepali na Sedielko achystáme sa pokračovať na Malý ľadový štít. Vietor fučí tak neskutočne, že ledva stojíme. Pozorujeme bratov čechov zostupujúcich z vrcholu smačkami acepínmi. Posledný snáď 100 metrový úsek im trval pol hodinu. Skaly sú šialene namrznuté. Uisťujeme sa, že naše super vibramové podrážky na skalkách jednoducho nedržia arozhodujeme sa ostať vSedielku.

Je naprd, keď si na bivak vzime nezoberiete lopatku. Ale ja som čakal kvietky, trávu a pohodu! Anie 1,5metra snehu! Tak sme s Imrom poslušne pol hodinu odkopávali plošinu nohami. Západ bol celkom fajn, len škoda, že som na vetre nevedel stáť a statív mi lietal ako šialený. Po hodine pokusov amalátnej chôdze po ostrom hrebeni zaliezam kImrovi do stanu aotvárame si Becherovečku – aspoň ma po tom vetre prehriala. Odhadujem, že vnoci bolo cca -9°C asilný vietor to len umocňoval. No aj takto vyzerajú letné Tatry.

Ráno sa správalo podobne divoko ako včerajší večer – na hrebeni sa nedá stáť. Tak opäť zaliezam do stanu akašlem to. Inak nás čakal krásny deň apríjemný zostup bielou dolinou až do letného Smokovca.

Štart: Starý Smokovec 1010 m.n.m.