Karawanky po druhý krát

Karawanky mi minulý rok jednoznačne učarovali. Keďže náš minuloročný výlet sa nedal nazvať práve fotografickou nirvánou ( blúdili sme v hmle asi 5 hodín ), tak sa rozhodujeme vrátiť sa tam opäť. Ten istý cieľ, len trasu dúfam zvládneme lepšie ako naposledy.

Z Bratislavy vyrážame už o 4.00 ráno aby sme boli v horách čo najskôr. Snehu je pramálo ale webkamery jemne naznačujú, že v doline okolo Bodentalu je sneh až pri ceste.

Po 4 hodinách cesty vystupujeme z auta. A obúvame lyžiarky! Niekde hore niekto vyslyšal moje úpenlivé prosby ( predstava trmácania sa hore s lyžami, s kompletnou fotovýbavou a vecami na víkend na chrbte mi nepripadala lákavá ) a tak lepíme pásy a s ľubozvučným klopkaním viazania a známym vŕzganím lyžiarok sa vydávame smerom na Klagenfurter hutte.

S úsmevom míňame miesto, kde sme minulý rok omylom odbočili na letný chodník a stratili tak more času. Vychádzame z lesa a sedlo kam šliapeme sa nám ukazuje v plnej paráde - súvislý šlapák z cca 1000metorv až do takmer 2000. Sneh vyzerá nádejne, slnko praží a nad nami sa bortí asi 40 Rakúšanov.

V sedle na hraniciV sedle na hranici - Na Rakúsko - Slovinskej hranici. Odtiaľ sa začínal parádny zjazdík až k autu.

Vertatscha 2181 mVertatscha 2181 m - Pohľad zo sedla Vrtača ( Slovinksý názov, keďže k rakúskemu som sa nedopátral ). Vľavo dolina, ktorou sme stúpali hore z dedinky Bodental 1052 m.

Do sedla prichádzame okolo jednej a ja sa rozhodujem tam počkať až do západu slnka, keďže na chatu je potrebné sa spustiť dole,v tej chvíli, priepastných 200 výškových metrov a jednoducho viem, že na chate skončíme pri kvasinkovom pive a bude po fotení. Volím teda rolu trpiteľa.

Ostrým hrebeňomOstrým hrebeňom - Zostup z vrcholu Bielschitza ozaj stál za to. Vzadu hmlou zahalené Slovinsko.

Čas si krátim hľadaním miesta na fotenie, vybehneme si na kopec Bielschitza ( 1958m.n.m. ) a vraciame sa do sedla. Po dvoch hodinách to chalani balia a schádzajú na chatu. Ja sa vraciam na Bielschitzu a čakám na západ slnka.

Panoráma z vrcholu BielschitzaPanoráma z vrcholu Bielschitza - Vľavo Vertatscha 2181 m, v strede predvrchol Bielschitze a na pravo najvyšší vrch Karawaniek Hochstuhl 2249 m

Ani nie po 30minútach mi chalani volajú, že chatár nás poslal do paže a jednoducho napriek tomu, že sme došli, odchádza a my ostávame bez nocľahu. Stojím takmer v 2000 metroch, auto je cca v 800 metroch, lyže dole v sedle. No paráda. A to sa ešte rysuje pekný západ slnka.

Chalanom do telefónu oznamujem, že dole som ochotný ísť až po západe, čo sa im nie príliš páči ale budiž. Slnko zachádza za mraky, ale ja už klasicky naivne dúfam. Veď ono sa určite na chvíľu ukáže. Tam cez tú malú medzierku nad horizontom a parádne podsvieti mraky a osvetlí krajinu! Na 100%!

Dolina s chatouDolina s chatou - Vrch Kosiak 2015m, pod ktorým je učupená Klagenfurter hutte. Tu som netrpezlivo vyčkával západ slnka.

Hodinku neskôrHodinku neskôr - Identické miesto, len o necelú hodinku neskôr.

A veru sa to výnimočne potvrdilo:) Dosýtosti sa vynadívam na tú parádu, beriem nohy na plecia a hor sa dole po lyže. Tých parádnych 800-900 výškových metrov sa spúšťam v polo šere, ale ani to mi nepokazí lyžovačku, akú som už dlho nezažil. Sneh je tak akurát - nie je to čistý prašan, ale taký ten parádny perinový sneh, ktorý Vás podrží v pravú chvíľu ale aj povolí keď nabehnete na bubon a nevyhodí Vás nemilosdrne z ideálnej stopy:)

Západ slnka nad HochstuhlomZápad slnka nad Hochstuhlom - Nakoniec som sa dočkal a mohol som sa vydať na lyžovačku v pološere:)

K autu prichádzame za tmy a "tešíme" sa na 4 hodinovú jazdu domov. Po ceste do seba tlačím 5 čísburgerov a nakupujeme zásoby plechovkopvej energie. Domov prichádzame okolo 23:00 a do druhej v noci ešte popíjame. Tie Karawanky sa nám raz musia podariť:)

Info:

Odkaz na náš minuloročný výlet

Prevýšenie: Bodental - Bielschitza 902 metrov

Chata: Klagenfurter Hutte- počas zimy by mala byť cez víkendy otvorená, no nič nám to nebolo platné, takže treba radšej volať. Inak je tam aj winterraum zamknutý AV kľúčom

Prístup: Z Bratislavy 420km a 4,5 hodiny

Ostatné Alpské fotoše tu.