Chata pod náružím

Medzi sviatkami vyšlo nadštandardne dobré počasie atak sa ešte pred Silvestrom rozhodujeme vyraziť na dva dni do Tatier. Hlúpejší termín snáď ani nemohol byť – všetky chaty, ktoré sme obvolali boli plné.

Aj Chata pod Náružím vZápadných Tatrách. Po všetkých tých márnych pokusoch dostávam nápad – nechávam nech telefonuje Evka. Ahup! Na Chate pod Náružím je pre nás miesto. Zázrak!

Dostávame však varovanie, že na chate je akási oslava, aveĺa toho vraj nenaspíme. Pohoda, tak hrozné to snáď nebude.

Na parkovisku Bobrovecká Vápenica za Bobrovcom sa stretávame sPeťom avyrážame hore. Už od auta ideme na pásoch atak cesta dobre ubieha. Onejaké dve hodinky sme na chate. Dnu je už vcelku veselo amy sa veľmi rýchlo, spohárikom domácej, zoznamujeme schatárom. Dozvedáme sa, že večer sa koná výročné hodnotenie chatárskej sezóny. Nakoľko chata je spravovaná chatárskym spoločenstvom z Bobrovca, vpodstate na báze dobrovoľnosti, na hodnotenie prišlo asi 25 ľudí, od starých horalov po mladších, ktorí pomaly preberaju od starších štafetu.

Večer ešte narýchlo vybiehame na hrebeň fotiť západ slnka azlyžujeme na chatu vnádhernom prašane.

Ooslave veľa písať nebudem. No starí tatranskí chlapi nám vten večer ukázali, ako to má na chate vhorách vyzerať. Ahlavne očom to je. Prišli sme ako cudzí, boli sme tam prvý krát, napriek tomu nás zobrali medzi seba, ponúkli skvelou kapustnicou, nechali nás počúvať nádherné vianočné piesne, ktoré vich podaní spolu satmosférou chaty vyvolávali vnás až zimomriavky. A v neposlednom rade sme spoznali pravú chatársku zábavu, ktorá sa pre niektorých skončila až ráno!

Na druhý deň vyrážame na túru na Ostrú ( 1763mnm ) cez sedlo Predúvratie ( 1585 mnm ) aVeľkú Kopu (1647mnm ). Zchaty nám to trvalo na vrchol cca 1,5 hoďky. Lýžovačka zOstrej, bola parádna hoci krátka. Späť už ideme cez Veľkú Malú Kopu, hrebeňom nad chatu aodtiaľ sa spúšťame až kautu.

Výlet na červenec môžem len odporučiť. Nie len kvôli krásnej chate so skvelými ľuďmi ale aj kvôli okolitým kopcom, ktoré sú na skialp nádherné, hoci nespadajú medzi oficiálne skialpinistické terény.

Štart: Bobrovecká Vápenica

Cieľ: Chata pod Náružím

Čas: cca 1,5 – 2 hod podľa podmienok

Chata: čiastočne samoobslužná, nocľah 4 EUR, bez stravy ( kachľová pec na varenie )

Vrcholy: Babky 1566mnm; Veľká Kopa 1647mnm; Ostrá 1763 mnm; Sivý Vrch 1805mnm ( vzime nutné mačky ačakan ). Dá sa ďalej pokračovať hrebeňom smerom Brestovú aBaníkov, no je to už na dlhšie.