Gran Sasso - Krajina duchov

saturday 6. december, 2014 | views 2998×

Jarné výlety do Talianska sa už pre nás stali takmer povinnou jazdou a inak tomu nebolo ani tento rok. Už keď sme sa v roku 2013 vrátli zo Sibillini, objavili sme iba pár kilometrov južnejšie národný park Gran Sasso - krásne, neprefotené miesto s nádhernými horami a horskými... read more

Island 2013 - Východ a juh

thursday 4. december, 2014 | views 2148×

Pre ďalší deň si stanovujeme dôjsť do oblasti mestečka Egilsstadir, v okolí ktorého mám vyznačených viacero miest, ktré by stálo za to vidieť. Samotné mestečko leží na brehu priehrady vytvorenej na rieke Lagarfjlot.foto#1466Po príchode do mestečka, ktoré ničím nevybočuje z... read more

Island 2013 - Západ a sever

thursday 7. november, 2013 | views 2518×

Na výlet na ISland náz začal lámať Švanty a prehovoriť nás ho príliš nevyčerpalo. Jediné čo ma odrádzalo bola šialená popularita Islandu medzi fotografmi, ale povedali sme si, že sa pokúsime hľadať aj trošku iné, menej známe, miesta.Počet cestujúcich sa ustálil na piatich... read more

Skialpový výlet na Ploskú

wednesday 20. march, 2013 | views 1639×

V strede februára sme sa ocitli na chate v Liptovských Revúcach a keďže na časť hrebeňa Veľkej Fatry v okolí Borišova a Ploskej naše nohy a naše lyže ešte nevstúpili, pribaľujeme aj výstroj.Večer prichádzame na chatu, zábava je v plnom prúde a ja si verím, že napriek tomu... read more

India tretia - K brehom mora

saturday 21. april, 2012 | views 2456×

Cesta autobusom bola tentokrát o niečo lepšia ako pred pár dňami. Trasa nás vedie z Munnaru, naspäť cez Kochin a odtiaľ už po pobreží az do Allepey.Pozdĺž pobrežia sa cesta kľukatí len mierne, v porovnaní s horskou dráhou cestou do Munnaru je to diaľnica. Ale aby sme sa príliš... read more

Inidia druhá - Po stopách čajovníkov

wednesday 14. march, 2012 | views 2743×

Po prílete do Dilí z vymrznutého Kašmíru nálada v partii prudko stúpa. Tentokrát už sme skúsení borci a nechávame sa bez oblbov odviezť priamo na Main bazaar. Až tu pochopíme, ako sme sa naposeldy nechali nachytať, keď nás strašili, aké hrozné miesto to je. A bolo to presne... read more

India - Ako sme v Kašmíre v snehu zapadli

friday 24. february, 2012 | views 3323×

Niekde sa stala chyba. Stále sa pokúšam spätne to analyzovať, no nejde mi to do hlavy. Niekde sme museli spraviť chybu.Začalo sa to už po našom prílete do New Delhi. Prílet sme mali po pol noci miestneho času, a keďže sa mi predstava hľadania hotela v nočnom Dilí nie príliš... read more

Skorá jeseň v NP Gesause

saturday 26. november, 2011 | views 3244×

Posledný augustový víkend sa mi akousi náhodou naskytla možnosť konečne po dlhšom čase vyraziť do rakúskych Álp. Keďže sa zo stabilnej partie neozval takmer nikto, vyrážam iba vo dvojici, s Imrom.Naša pozornosť sa opäť raz upriamila na prekrásny národný park Gesause, kde sme... read more

Repete v Sibillini alebo ako sme sa koňa zjesť chystali

tuesday 24. may, 2011 | views 3466×

Keď sme minulý rok odchádzali, ako inak za vytrvalého dažďa, z národného parku Sibillini v Taliansku, bol som rozhodnutý, že sa tam musím vrátiť.Možnosť sa mi, možno trošku nečakane, naskytla tento rok. Moja polovička mi totiž v slabšej chíľke "povolila" fotovýlet bez... read more

Karawanky po druhý krát

sunday 24. april, 2011 | views 3019×

Karawanky mi minulý rok jednoznačne učarovali. Keďže náš minuloročný výlet sa nedal nazvať práve fotografickou nirvánou ( blúdili sme v hmle asi 5 hodín ), tak sa rozhodujeme vrátiť sa tam opäť. Ten istý cieľ, len trasu dúfam zvládneme lepšie ako naposledy.Z Bratislavy... read more

Jesenný Hochschwab

saturday 2. april, 2011 | views 3534×

Aj keď minuloročná jeseň farbám a počasiu príliš nepriala, nám sa predsa len jeden víkend v Alpách vydaril.Dlho sme plánovali kam vyrazíme. Predpoveď vyzerala sľubne a my sme sa vytešovali, že budeme pobehovať po horách s oblakmi pod nohami. Teda pobehovať nie je ten správny... read more

Sibillini - podivuhodná krajina

tuesday 29. march, 2011 | views 3162×

Presne si pamätám, keď som prvý krát natrafil na záber tejto podivuhodnej krajiny na nejakom zahraničnom fotoserveri pár rokov do zadu. Severské tvary, málo stromov - tipoval som to na Škandináviu, či Island. Kupodivu v popisku svietilo Taliansko, no nič viac. Po hodine gúglenia a... read more

Karawanky alebo v zime po letnom chodníku

sunday 30. january, 2011 | views 2354×

16.-17.1.2010 - Stal sa zázrak. Po dlhom období zlého počasia je na víkend očakávaná inverzia. Celý týždeň dookola klikám na predpoveď s nádejou, že sa vývoj nezmení a plánujem kam vyrazíme. Voľba padla na pohorie Karavanky, ležiace na Slovinsko - Rakúskych hraniciach. Naše... read more

Trekking Info: Hochschwab

saturday 3. october, 2009 | views 9275×

foto#1104Hochschwab je po Raxe aHohe Veitsch najdostupnejším pohorím na ceste zoSlovenska. Ponúka kopce do výšky 2277 metrov akrásny hrebeňový prechod.Masív je tvorený červeno bielym vápencom aje veľmi typický pre oblasť severo - východných álp: strmé avysoké steny zjednej... read more

Expedícia Stežky a rajská

sunday 23. august, 2009 | views 2475×

21.-22.3.2009 – stakmer pol ročným meškaním píšem článok z výletu na tatranský vrchol Stežky, ktorý sa nachádza medzi dolinou Siedmich prameňov adolinou Bielej Vody. Už rok pred tým som si cestou autom do Tatranskej Kotliny všimol, že vrchol tohto nenápadného kopca je bez... read more

Mrazivá letná noc v Sedielku

friday 24. july, 2009 | views 2543×

13. - 14.6.2009 – rozhodli sme sa cestovať na víkend domov do Popradu. Ja to využívam, ako inak, na túru vTatrách. Plánujem aj nocľah mimo chaty. Pridáva sa ku mne nakoniec aj Imro atak nemusím nocovať úplne sám. Výber padol na sedlo Sedielko vo výške 2376 mnm učupené medzi... read more

Schladming Ice Bar Rulez

thursday 28. may, 2009 | views 2131×

1. – 3.5. 2009 Akosi pridlho som sa tento krát nevedel rozhodnúť, do ktorej oblasti rakúskych álp zablúdime. Zimu som už akosi nechcel ani vidieť, skialpy už tobôž nie. Sprihliadnutím na jeden drobný detail, Evka bola vpiatom mesiaci, to bolo rozhodovanie ozaj... read more

Expedícia Karpat Parbat 2009

thursday 22. january, 2009 | views 2405×

20. – 21.2.2009 Počasie nám už poriadne lezie hore krkom atak sa rozhodujeme pre akciu, ktorú sme si pracovne nazvali Karpat Parbat 2009. Vpiatok po práci štartujeme zbalení aplní energie nocovať na Vysokú vMalých Karpatoch.Nezvyčajne bohatá nádielka snehu vBratislave sľubuje... read more

Totes gebirge

saturday 17. january, 2009 | views 3434×

10.-11.1.2009 Tlaková výš zúri už poriadne dlho atak sa na víkend rozhodujeme vyraziť do Rakúskych Álp. Po dlhom rozhodovaní si za cieľ určujeme Totes Gebirge, ktoré sú od Bratislavy vzdialené asi 3,5 hodiny jazdy autom.foto#1071Výnimočne nás ide relatívne veľa ( 7 kusov )... read more

Chata pod náružím

wednesday 14. january, 2009 | views 3361×

Medzi sviatkami vyšlo nadštandardne dobré počasie atak sa ešte pred Silvestrom rozhodujeme vyraziť na dva dni do Tatier. Hlúpejší termín snáď ani nemohol byť – všetky chaty, ktoré sme obvolali boli plné. Aj Chata pod Náružím vZápadných Tatrách. Po všetkých tých... read more

Pakistan - videá

wednesday 17. december, 2008 | views 1511×

Okrem Nikonu D50 sme so sebou do pakistanu dotiahli aj malé mydlo od Canonu špeciálne kvôli videám. Tu je pár z nich, dúfam, že Vás zaujmú a prípadne aj pobavia.Prvý večer v Islamabáde, pri hľadaní niečoho pod zub:Cestou do Halal Bridge po Karakoram Highway:Aj takto vyzerá... read more

Hochkonig

saturday 22. november, 2008 | views 2154×

15. – 16. 11. 2008 Napriek neveľmi priaznivej predpovedi sa rozhodujeme predsa len vyraziť tento víkend do Rakúskych Álp. foto#1067Po dlhom rozhodovaní si ako cieľ určujeme 2942 m vysoký Hochkonig s nocľahom na chate Matras Haus, ktorá je učupená priamo na vrchole. Podľa... read more

Malé karpaty

sunday 2. november, 2008 | views 3932×

V tme a hmle, keď ani svetlo čelovky príliš nepomáha sapomaly trmácame na vrchol. Kombinácia hmly a mrazu vyčarovala na stromoch a tráve rozprávkovú námrazu. Znenazdajky sa ocitáme nad oblakmi. Slnko pomaly vychádza a necháva vyniknúť mrazivé farby bielej krajiny. Čelovka... read more

(Ne)pokojným Pakistanom

saturday 1. november, 2008 | views 2077×

„Do Chilas určite nejazdite!“ presviedčal nás Akbar, obchodník z drahými kameňmi a náš priateľ. „ Pred dvoma dňami tam armáda zabila niekoľkých ľudí!“ Jediným problémom bolo, že pred dvoma dňami sme ešte boli v Chilas a nič sme nevideli. Že do Pakistanu naozaj... read more

Pakistan - fakty

saturday 1. november, 2008 | views 2652×

Oficiálny názov krajiny je Pakistanská islamská republika.foto#1061Štát vznikol rozdelením vtedajšej Britskej Indie na moslimský Pakistan a prevažne hinduistickú Indiu. Krajina bola vtedy zložená z dvoch častí, Pakistanu a Východného Bengálska. V roku 1971 sa Východné... read more